Mimmi

Måndagskväll
Cissi ringde och hade äntligen landat hem från sin och Eriks resa i Norge. 

De ville komma hit så självklart var de välkomna!
Gjorde i ordning grillen och marinerade kyckling. Vi åt, kollade på bilder, skrattade och hade det härligt!

Sedan efter att ha sjungit "stad i ljus" tig vi pick och pack och åkte för att fiska. 
Det var väl en halvt lyckad "tur"...
Cissi får fisk och jag ska hjälpa henne av med den. Hon får gå och hämta håven och tången som låg vid killarna. Sedan är det bara dax att kämpa för att få loss fisken. Herregud den vill ju inte lossna! :(
Tillslut med ett ryck får jag av fisken och ska skynda mig i med den i sjön men jag följer med ner i vattnet och fisken är fortfarande kvar i håven. Panik! Fixa fixa, snabbt! Tillslut är jag i med båda fötterna och skriker på Cissi att hjälpa mig upp. 
Å hon bara Skrattar.. 
Jaja, blöt blev jag. Vi bestämmer oss för att åka hem och efter en liten bit i skogen så stannar bilen, bensinstopp.

Då var det bara att gå de 8 km. Klockan är strax efter midnatt. Men vi hade vin att dela på :)
Efter en bit får Erik idéen att springa och hämta sin bil och det fick han så gärna. Efter att han plockat upp oss och vi fyllt på bilen med bensin åkte vi upp mitt i natten till toppstugan för att bada jacuzzi. 
Då bjöd jag på bubbel.
Och strax efter halv tre gick vi hem för att sova. 

Det ska vara äventyr :D

Morgonen därpå åt vi härlig frukost och gick ut i skogen för att plocka blåbär. Vi fick en massa och de var lättrensade. 
När vi var i skogen kom ösregnet och det orkade vi inte med så vi gav upp. 

De lämnade oss för massa ärenden i Stan. 

Senare på kvällen kom Ronnie på iden att spela paintball. Givetvis är jag på!
Vi var 11 personer och det blev en bra match men vi förlorade med 0-2. 

Deg ösregnade på tufft att vi inte såg något genom maskerna och gav därför upp. Sedan hade Ronnie gjort middag och vi åt kyckling och sweetpotato och annan potatis ifrån ugn. 
Jag gjorde en blåbärspaj som bara jag åt då resten hoppade i jacuzzi. 

Jag gick hem vid elva för att jag skulle upp tidigt och åka till Örebro (jobbet) för att ställa fram frukost. 

Idag har vi åkt båt till Lunedet och ätit lunch sedan har jag legat en liten stund i solen. Annars har jag bara latat mig hemma, börjar kl. 22:00 ikväll.