Mimmi

En tripp till Nässjö
I fredags skyndade jag mig hem efter jobbet. Sprang in på systemet och köpte bubbel till inflyttningspresent till lillan. Drog till vallokalen och röstade till EU valet. Skyndade hem för att duscha och packa. Hann prata en supersnabbis med Irre och önskade henne lycka till med valet. Mamma hämtade upp mig strax innan 18:00 och sedan for vi hela vägen till Nässjö. 

Vi åkte fel ett par gånger och gps fick fnatt. Stannade på OK för att köpa middag som bestod av korv och mos tallrik. 

Fredagskvällen var ljuvligt varm. 
Syrran bor jättefint och retro. Först höll jag med henne om att köksskåpsluckorna var fula men sedan vande jag mig och tyckte att det var fint :)

Nässjö var ljust och det skrålade musik nere från stan då det var cityfestival på torget. 
Vi tog en kort runda kring kvarteret och firade sedan med bubbel innan vi gick till sängs.
Vi vaknade till ett väldans dunder då åskan var i full rulle. Efter det kom regnet. Det vräkte ner. Frukost på deg och sedan en sväng med bilen och kollade loppis. 
Haha! Vilka loppis :D


På stan provade vi kläder och jag köpte ett par skjorts till mamma som var superfina! Jag letade BH i varenda butik, men ingen var wow-känsla så det blev inget med det.. Vi fick en varsin ros då det vimlade av alla valkampanjer på centrum. 

Vi for sedan hemåt (till syrran) och lagade mat. Cissi gjorde het kyckling som äts på samma sätt som tacos i mjukt bröd. Starkt men mumma!
Spelade lite poker och mamma vann överlägset :)

Sminkade oss för att sedan ta tåget till Jönköping. 
Vi strosade runt och kollade in Cecilias högskola. Det var coolt att vi kunde gå upp på ballkongen på 11:e våningen :)




Vi gick runt massor för att hitta den perfekta middagsrestaurangen. Tillslut hamnade vi på "Tusen och en natt". 
Jag beställde in vitlöksbröd + tsatziki. 
Till varmrätt åt mamma å jag Black and White och syrran fick carbonara :)


När vi satt där och mummsade kom vi på att vi ska nog ta tåget hem 20:34 istället för den 23:00 och då fick vi bråttom.  Klockan var nämligen 20:15. 
Vi sprang till stationen. 
Vi hann med tåget. 

På stan i Nässjö var det full (på festivalområdet) fart och det såg ut som att vi precis hade missat regnet. 
Eftersom vi ätit så mycket middag och fått i oss öl så var vi proppmätta oc bestämde oss för att gå vägen hem. Det var bra för herregud vad uppsvällda vi var. 



Eftersom vi inte kom hem så sent så bjöd vi på hemmabio och såg "Hur många kramar finns det i världen". 

Cissi bjöd på fler goda dadlar-bollar. 

När det väl blev söndag så var det riktigt bra väder. Inte alls lila varmt som på fredagen men det var skönt ca. 19-21 grader. Det blåste massor men vi tog en promenad kring golfbanan. 
Vi fortsatte sedan promenaden till skolan nere i centrum för att Cissi skulle lämna sin röst till EU-valet. 
Vi hade fortfarande fint väder :) 
Jag gjorde i ordning wok som Cissi hade preparat. Och efter lunchen åkte mamma och jag hemåt. 

Jag hade bestämt sedan länge att vi skulle besöka Gränna på vägen hem. så givetvis gjorde vi det. Handlade med mig massa gott <3


Fika bör man ju hinna med. Och utanför Askersund stannade vi på Vetternterassen och fikade. 



Efter några felkörningar så hamnade vi tillslut "hemma". Jag stannade i Degerfors och firade Mors dag hemma hos Vinko :) de hade tårta, vin och Mat. 
Jag fick med mig lite rabarber hem. 
Stannade även hemma hos Annelie och sa hej. 

Vid halv elva var jag hemma i Wiviken. 
Något mör, men jag har haft grymt roligt!

Tack för en superhärlig helg mamma och syrran!