Mimmi

Nytt år nya tag

sista veckan på året fick jag ett brev från Törebroda kommun att jag har kommit in på deras Floristutbildning. 


Det kom som ett brev på posten - utan förvarning. Är så glad över detta besked. 

Så i år ska jag vara lärling och förhoppningsvis bli utbildad florist. 

Så från att gå till jobbet var och varannan dag blir det plugg och utveckling. 

Gjorde i ordning ett par vackra naglar med en tejp. Jag har skaffat eget akrylset som jag gör i ordning på mig själv. 

Passade på att fira nyår fredagen innan. Visste att jag skulle köra på nyårsafton så kunde lika gärna fira slutet på året lite i förväg. 

Maffig nyårsmiddag hemma hos Fille i Duvan. Chevré med honung, rödbetor och pinjenötter. Till varmrätt åt de oxfilé med hasselbackspotatis och Rille gjorde rödvinsås - från grunden och den blev super! Vi vegetarianer åt grönsakspaj. Till dessert var det frusen cheesecake. 

Mer än hälften av gästerna badade bastu. Andra hälften stannade i huset och spelade biljard eller hoverboard. Vi lekte också med spelet "sanning" och ett nytt spel :) (de är kvar hos Fille så jag minns inte vad de heter). 

Unnade mig lite av det vackra. Fint i Örebro. Vackra blommor och bra böcker.