Mimmi

Finfredag


Efter jobbet i fredag åkte jag inte hem. Jag stannade i Örebro och väntade in min familj. Mamma, pappa och Rille. 

Jag hade lite dötid att spendera och fick  strosa runt lite på stan. 
Stannade på salongen Kapa som ligger mitt emot hotellet. Det var en fantastisk tjej som jobbade där, hon heter Kul i efternamn :)
Jag kommer gå tillbaks till henne. Hon var så kunnig och allt gick så fort och jag blev supersnygg i håret. 

Sedan gick jag till hotellet och fixade i mammas och pappas svit




När de kom till hotellet så drack mamma och jag bubbel och killarna öl. Det är alltid AW på fredagar hos Kitchen and Table i Örebro! 

Jag hade bokat bord på changdani kl. 20:00 som ligger lite längre ner på gatan.
Vi kommer dit, liten kö sedan fick vi bordet vi hade bokat. Jag fick bestämma mat sedan väntade vi. Och vi fortsatte å vänta. När vi suttit 30 min utan att ens blivit frågade om dricka så gick vi vidare...
Vi hamnade på restaurangen väggen intill: Texas Longhorn, å Rille var överlycklig. 
Så det blev revbensspjäll och köttbitar med iskall öl. :) med efterrätter, vi tog nästan alla olika. 

Jag var lagomt jättetrött ;) så vi gick tillbaks till hotellet såg lite på artisten Dan reed som spelade. 
Men sån som jag är så blev jag trött och ville hällre sova. 

Vaknade sju morgonen efter. 
Då var det dax för en ny dag. 
Slötittade på tv, eftersom jag är ovan en hemma. 
Hotellfrukost redan kl. 08:00
Sen tog vi oss en underbar stund i relaxen med bastu och jacuzzi. Det var toppen!

När vi hade checkat ut från hotellet så gick vi en sväng på stan. 
Jag tror att det vart lite för långt och kallt ute. Både pappa och Rille var alldeles stela. 
Vi gick runt slottet och stannade för att se på stadskonst och julbelysning. Vid hamnen mitt emot Harrys var det ett extremt pimpat hus! Är lite besviken över att vi inte var där på kvällen för Wow vilken upplevelse det hade varit. Gården var fylld med isbjörnar, renar, tomtar mm. alltså ljus-juldekorationer.
Efter att vi gått runt i Wadköping och konstaterat att söndagens julmarknad (som ska hållas där) verkar bli jättestor!
På vägen tillbaks stannade vi på länsmuseet och kollade på historia om allt möjligt. Det var intressant och trevligt där inne. 

Tillbaks till hotellet för vi hade bokag julbrunch. Klockan 14:00 var det fullt med folk i lobby, bar och restaurang. Vilken fest! :)

Startade med sill -såklart och sedan hoppade vi på det varma men efter det var vi egentligen jättemätta men man vill ju alltid åt desserten. 


Tyvärr så var det inte mycket kvar av den. Det var nog meningen då vi alla hade redan ätit för mycket ;)

Så nu vill jag verkligen skriva detta.
Tack ALLA för att jag får så mycket uppskattning och tack mamma och pappa för att ni ville komma till mitt hotell och tack Rille för att du finns <3