Mimmi

Microblading / ögonbrynstatuering

Jag har länge haft komplex efter att ha nopprat bort mina ögonbryn i högstadiet. Alla säger åt mig: Det är bara att låta dom växa ut. Men det funkar inte. Tro mig jag har inte noppat dom på evigheter, de kommer inte tillbaka. 



Kontaktade en hårklinik som opererar in hårsäckar i huvudet och frågade om de även gjorde detta som ögonbryn, men det finns inte. Ingen har gjort det. de gav mig tips om att använda "ögonfransserum" som var så poppis ett tag -funkade inte!


Jag youtubade och googlade länge om jag skulle våga mig på något som hette microblading (att tatuera brynen) 

Hade lyckan att träffa Jessica som utbildar sig och hade ett jättebra pris för mig som funderat så länge på detta. 
Hon gick grundligt igenom prosessen och alla risker och talade om för mig att det gör ont. 

Jag visste redan det mesta eftersom jag var så duktigt påläst. Så vi körde!
Den 16 november så fixade hon detta. 
Det gjorde ont. Jag blev också chockad av resultatet. Tjocka strån med massa pigment. Men jag kom på: nu är det gjort och jag kommer att vänja mig.



Igår var jag även på ett återbesök och fyllde i vad jag tyckte med gleshet och att få tillbaka färgen som gett sig. 


Det gör ont igen. 
Men jag är så fin och behöver inte bry mig om att sminka mina bryn så mycket som jag alltid har gjort! ❤